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2003年08月24日
プレイベートエリア

UXO Stratics上でCalandryllが「プライベートエリア」について回答した。

■2003年8月24日
クエストはプライベートエリアを利用するよ。

共にプレイベートエリアに入る事が可能なプレイヤー(戦闘中のモンスターやギルド戦争も含めてね)については、まだ検証している最中だ。*本当*に望んでいる事ではあるが、サーバーに影響を与えるかで制限を適切に設定する必要があるね。

Quests will definitely use private areas.

As far as players being able to open there own (for fighting monsters or guild wars) that is still being researched. It's basically something we *really* want to do, but we need to find out how it will affect the servers and what, if any, limitations we'd need to put in place on player-generated private areas to make it possible.
Jonathan "Calandryll" Hanna
Lead Designer, Ultima X: Odyssey
a wizard did it

■2003年8月24日
プライベートエリアの機能を明確にしよう

全ての世界、全てのマップはパブリック状態だ。最初の世界に踏み出した際、君はパブリック状態のマップ上にいるよ。世界は他のMMORPGと同様だ。君がクエストとしてマップに移動する際にプライベートエリアが作成される事になる。

例えば君がモンスターと戦うとした場合、クエスト以外のときは、Gnollsが群れなしているダンジョン「赤い牙の砦(Red Fang Keep)に行くと、そこにいる他のプレイヤーと共にいる事になる。再度言うが、他のMMORPGと同様だ。

Gnollのリーダーを見つけ出し、リーダーに挑戦するクエストを受ける事にしたとする。その時は砦に入る際に、あなたのパーティーのために作られるプラベート版のマップとなる。他に誰もこのマップにいない。スパウンはクエストに基づき、そしてあなたのパーティーに基づいて、パブリック状態とは違ったものとなる。君がクエストを完了し砦を去ると、再びパブリックの世界に戻るのだ。

もう一度言うが、全ての世界はパブリック状態だ。けれども、クエストシステムを利用する際にプレイベートの世界が作成される事になる。

理解できたかな?

Let me clarify the way the whole private area thing works.

The entire world, every map, is public. When you first enter the world, you'll be on a fully public map. In this sense, the world is just like any other MMORPG. Private areas are created when you go to a map as part of a quest.

For example, you're playing the game and just fighting monsters. You go to Red Fang Keep (a dungeon map filled with Gnolls) while not on a quest. When you arrive in the Keep, you'll be in the public version of that map with any other players that happen to be there. Again, just like any other MMORPG.

Later you get a quest that asks you to find and challenge the Gnoll leader. This time when you enter the Keep, a private version of the map is created for you and your party. Nobody else is on this map. The spawn is set up differently than the public map based on the quest and even based on your party size. Once you complete the quest and leave the Keep, you're back in the public world again.

So again, the entire world is public. But, we can create private instantiations of the maps when the quest system dictates it.

Make sense?

Jonathan "Calandryll" Hanna
Lead Designer, Ultima X: Odyssey
a wizard did it

■2003年8月24日
クエストとプライベートエリアは順番待ちしならないわけじゃない。そんなのありえない!詳細は後でね。

-The idea of quests coming to you and the use of private areas doesn't mean you have to wait in line. Quite the contrary actually! More on this later.
Jonathan "Calandryll" Hanna
Lead Designer, Ultima X: Odyssey
a wizard did it

投稿者 Siel Dragon : 2003年08月24日 13:08
コメント

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Posted by: free online poker : 2004年12月23日 03:08
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