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2003年08月25日
住宅と生産

■住宅はUXO発売時には導入されない
 後に導入する可能性はある
■生産システムはUXO発売時には導入されない
 後に導入する可能性はある

The reason we're not trying to cram a housing and crafting system in now is because we want every system in UXO to be polished and fun. A crafting system that isn't done well can be tedious and boring beyond belief and can cause real havoc with a game's economy if it's not very carefully balanced. Likewise, a housing system that doesn't account for high levels of character interaction and customization, or doesn't work exceptionally well within the 3D universe, can cause more problems than it solves. 現在、我々が住宅や生産システムを採用しない理由は、UXOの全てのシステムが洗練され面白いものである事を望んでいるからだ。適切な見返りの無い生産なんて退屈で仕方ないだろうし、バランスが取れていなければ経済を破壊しつくす事だろう。更に、キャラクター間でのやり取りやカスタマイズの無く3Dでは巧く動作しない住宅システムなんて、楽しみ以上の問題を抱える事になるだろう。

A lot of games seem to focus on getting a huge number of systems in by launch time, but then end up shipping with very little actual content. In other words, there may be a huge number of options as to what you *can* do in the game, but there aren't many things to actually keep you busy while you're playing. Instead of spending months in development to put in systems that may or may not work as intended, we intend to see that when UXO ships, it works well and has LOTS of content and gameplay from day one.
ゲームの大半は出荷までに多くのシステムを導入しようとしているようだが、結局は出荷までに導入できているシステムはほんの僅かでしかない。つまり、ゲームで何ができるのかについては莫大な種類があるのかもしれないが、プレイする事で常に多忙を極めるような事はないだろう。月日が過ぎ行く過程で我々は予定のシステムを無理に導入しようとするのではなく、システムが的確に機能し、初日から多くのプレイを楽しめるようにしていくつもりだ。

We've identified what we think is going to set this game apart from the rest of the MMOG crowd, such as the intuitive interface, detailed graphics, gorgeous engine, engaging combat, over-the-top spell effects, Virtue choices in quests that actually *mean* something for the development of your character, private playing areas, and a unique mix between a level-based system and an open skill system that gives you direction, but doesn't corner you into any specific role for the life of your character. Then throw in the Ascension system, the dueling system (complete with ladder rankings and in-game wagering), and Intelligent items that gain levels right along with you (and other stuff I'm sure I'm forgetting)... and you have the makings of a game that is, simply put, a lot of fun.
我々はUXOを以下のような点で他のMMOゲームと差別化を図ろうと判断した。それは「直感的なインターフェイスの採用」「きめ細やかなグラフィック」「高性能のグラフィックエンジン」「魅力的な戦闘」「魔法の演出効果」「キャラクターが何を求めて成長していくのかを実際に表現するクエストの中での徳の選択」「プライベートエリアでのプレイ」そして「レベル制とスキル制との融合」なのだが、それがキャラクターに特定の役割を強要するわけではない。それから「昇華システム」と「徹底したランキングと賭けからなるデュエルシステム」や「インテリジェントアイテム」など(私の失念している他のシステムも含めて)、気軽に訪れ、多くの楽しみを感じられる世界へやってくる事ができる。

For those players who feel that not having housing and crafting right away might make them less likely to leave UO for this game... well... that's not necessarily a bad thing! UO has had years to flesh out its systems, and it's still the best game out there by far when it comes to being able to make a permanent mark on the game world and community, such as player-run towns, unique residences and shops, player events, etc. UXO will be the best game out there for things like story-driven Virtue quests, gorgeous graphics, and real-time strategic combat, among other things. The games are very different.
住宅と生産を導入しない事で、ウルティマオンラインの引退を先延ばしにするプレイヤーもいるんじゃないかな・・・そう・・・導入しない事が必ずしも悪い結果をもたらすとは限らないのさ。ウルティマオンラインはシステムを完成させるのに何年間も費やした事でゲーム業界史上に残る記録を残す事ができ、プレイヤーの運営する街、珍しい住宅や商店、プレイヤー主催のイベント等のコミュニティーを有する現在に至っても最高のゲームだ。片やUXOをストーリー形式で進められる徳のクエスト、美しいグラフィック、リアルタイムの戦術的戦闘等における最高傑作だろう。この二作は全く異質なのだ。

As for whether or not we'll be competing more closely with UO once housing and crafting are eventually added in through an expansion... sure, we'll probably be in closer competition at that time. But as Sunsword hinted over on the boards earlier this weekend, there's more coming for UO as well - additions that will continue to capitalize on the things UO does best.
ウルティマオンラインに匹敵しうるのかについては、住宅や生産のシステムはいずれ拡張を通じて導入されるだろう・・・勿論その時にはウルティマオンラインに匹敵するゲームとなるだろう。だが、Sunswordが週末に仄めかしていたように、ウルティマオンラインには最高傑作として更なる拡張が行われ続けるだろう。

UXO and UO are both great games, and we're doing everything we can to make sure they both have plenty of room to grow.
UXOとUOは共に素晴らしいゲームであり、それらが共に有する発展の可能性を実現すべく努力している。
Morgaine_UXO
(Designer, Ultima X:Odyssey)

参照: UXO Stratics
投稿者 Siel Dragon : 2003年08月25日 08:23
コメント

No arts, no letters, no society, and which is worst of all, continual fear and danger of violent death; and the life of man solitary, poor, nasty, brutish, and short. by free online poker

Posted by: online poker : 2004年12月23日 18:37
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